1. KONU
İşbu Ön Bilgilendirme Formu, Karma Marka Mağazacılık Ticaret A.Ş. ’nin (Bundan sonra "Satıcı" olarak anılacaktır), satışını yaptığı, aşağıda nitelikleri ve satış fiyatı belirtilen ürün/ürünlerin satışı ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik hükümleri gereğince tarafların hak ve yükümlülüklerini kapsamaktadır.
İşbu Ön Bilgilendirme Formu’nda yer alan ürünlere ilişkin olarak Tüketici’ye sunulan tüm bilgiler, Ön Bilgilendirme Formu’nun onaylanarak Mesafeli Satış Sözleşmesi’nin (“Sözleşme ”) akdedilmesine veya akdedilmesinden evvel ürün bilgilerine ilişkin değişikliklerin ürüne ilişkin internet sitelerinin sayfalarında yayınlanmasına kadar geçerli olup; Satıcı ancak www.lee.com.tr / www.wrangler.com.tr internet sitesinde/sitelerinde yayınladığı güncel bilgiler ile bağlıdır ve değişiklik itibarıyla işbu Ön Bilgilendirme Formu’nda verilen bilgilerle bağlı kalınmadığı ihtar olunur.
Alıcının tacir gerçek veya tüzel kişi olması ve/veya sözleşme konusu ürüne ait faturanın tacir alıcı adına kesilmesi durumunda; alıcı, Ön Bilgilendirme Formu ve kanunda düzenlenen tüketicilere özel hak ve imkanlar tanımaya yönelik hükümlerden ve tüketici haklarından faydalanamaz.
2. TARAFLAR
- 2.1. Satıcı’ya İlişkin Bilgiler
- Karma Marka Mağazacılık Ticaret A.Ş. iletişim bilgilerimiz şöyledir (Adres: Ortaköy, Portakal Ykş. Cd. No:47/2, 34347 Beşiktaş/İstanbul, Tel: +90 (212) 903 04 45, E-posta: destek@karmamagazacilik.com). (Mersis No: 0524130214300001)
- 2.2. Tüketici’ye İlişkin Bilgiler:
- Adı/Soyadı/Ünvanı:
- Adresi:
- Telefon:
- E-posta Adresi:
3. ÜRÜN BİLGİLERİ
- 3.1. Bundan böyle İNTERNET SİTESİ/SİTELERİ olarak ifade edeceğimiz Sitelerimizden sipariş konusu mal/hizmetlerin ("Ürün/Ürünler") siz değerli Tüketicimiz tarafından (mobil cihazınızdaki uygulama üzerinden yapılanlar da dahil olmak üzere) satın alınması ve böylece sipariş-Sözleşme'nin yapılması ile ilgili teknik aşama-adımlar, keza bilgi girişleriniz sırasındaki hataların belirlenmesine-düzeltilmesine ilişkin teknik araçlar buraya kadarki işlemleriniz sırasında ilgili sayfalarda (karşınıza çıkan uyarı mesajları doğrultusunda işlem yapma imkanı verilerek) belirtilmiştir. İNTERNET SİTELERİN’de siparişinizle ilgili bir bilgi (veri) girişinde hata söz konusu ise ilgili uyarı mesajı doğrultusunda işlem ile düzelterek devam edilebilmekte olup ödeme bilgilerinizi girerken oluşabilecek hataları aynı şekilde gidermeniz mümkündür. Ödeme işleminin tamamlanmasından sonra fark ettiğiniz bilgi girişi hatları için Müşteri Hizmetlerimiz ile 0 (850) 222 99 79 telefondan irtibata geçebilirsiniz.
- 3.2. Tüketici, kredi kartı veya banka kartı aracılığı ile peşin veya taksitli şekilde ödeme yapacak olup; ürünler, Satıcı’ya siparişin iletildiği günden itibaren yasal 30 günlük süre aşılmamak koşulu ile kargo vasıtası ile Teslimat Adresi’ne teslim edilecektir.
- 3.3. Teslim anında Tüketici’nin adresinde bulunmaması durumunda dahi Satıcı edimini tam ve eksiksiz olarak yerine getirmiş olarak kabul edilecektir. Bu nedenle, Tüketici’nin ürünü geç teslim almasından kaynaklanan her türlü zarar ile ürünün kargo şirketinde beklemiş olması ve/veya kargonun Satıcı'ya iade edilmesinden dolayı oluşan giderlere Tüketici katlanacaktır.
- 3.4. Ürün teslim masrafı olan kargo ücreti, ürün bedeline dahil olmayıp; Tüketici tarafından ödenecektir.
- 3.5. Tüketici’nin kusuru veya ihmali dolayısıyla ürünlerin belirtilen süre içerisinde ve/veya taahhüt edilen şekilde ve kişiye teslim edilememesi durumunda Satıcı’ya sorumluluk atfedilemez.
- 3.6. Satıcı, sipariş konusu ürünün tedarikinin imkânsızlaşması halinde, bu durumu, sözleşmeden doğan ifa yükümlülüğünün süresi dolmadan Tüketici’ye bildirir ve bildirim tarihinden itibaren 14 (ondört) günlük süre içinde toplam bedeli Tüketici’ye iade eder.
- 3.7. Tüketici’ye ait kredi kartının yetkisiz kişilerce haksız veya hukuka aykırı olarak kullanılması nedeni ile ürünün tesliminden sonra ilgili banka veya finans kuruluşunun ürün bedelini Satıcı'ya ödememesi halinde, Tüketici kendisine teslim edilmiş olması kaydıyla ürünü 3 (üç) iş günü içinde Satıcı’ya iade etmek zorundadır. Bu takdirde kargo masrafını Satıcı üstlenmez.
- 3.8. İşbu Ön Bilgilendirme Formu’nun onaylanarak Mesafeli Satış Sözleşmesi’nin akdedilmesinden sonra, herhangi bir nedenle ürün bedeli ödenmez ise veya banka ödemesi iptal edilirse, Tüketici’nin ürün bedelini ödeyerek Satıcı’yı bilgilendirmesine dek; Satıcı ürünün teslimi yükümlülüğünden imtina eder.
- 3.9. Satıcı mücbir sebepler, teslimi engelleyen hava muhalefeti, ulaşımın kesintiye uğraması ve başkaca olağanüstü durumlar nedeni ile sözleşme konusu ürünü/leri süresi içinde teslim edemez ise, bu durumu Tüketici’ye bildirecektir. Bu takdirde Tüketici;
- siparişin iptal edilmesini
- sözleşme konusu ürünün/lerin varsa emsali ile değiştirilmesini ve/veya
- teslimat süresinin mücbir sebebin/engelleyici durumun ortadan kalkmasına kadar ertelenmesi haklarından birini kullanabilir. Tüketici’nin siparişi iptal etmesi halinde ödediği toplam tutar on (10) gün içinde kendisine nakden ve defaten ödenir.
Sözleşme-kanuna uygun caymalar dahil sipariş iptallerinde ve Sözleşme fesihlerinde, Ürün bedeli tahsil edilmiş ise, bildirimden itibaren azami 14 gün içinde Tüketici’ye iade edilir. Aşağıdaki kuralın gerekleri saklıdır. İade Tüketici’nin Satıcı'ya Ürün bedeli tediyesinde kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde yapılır. Örneğin Kredi kartlı ödemelerde iade işlemi de Tüketici kredi kartına iade sureti ile yapılır ve Ürün tutarı, siparişin Tüketici tarafından iptal edilmesinden sonra aynı sürede ilgili bankaya iade edilir; bu tutarın bankaya iadesi işleminin Satıcı tarafından yapılmasında sonra Tüketici hesaplarına yansıması tamamen banka işlem süreci ile ilgili olduğundan, Tüketici olası gecikmeler için Satıcı’nın herhangi bir şekilde müdahalesi ve sorumluluk üstlenmesinin mümkün olamayacağını şimdiden kabul eder (bankaların iadeyi Tüketici hesabına yansıtma işlemleri genellikle üç haftayı bulabilmektedir).
- 3.10. Türkiye dışına ürün satışımız bulunmamaktadır. Teslimatı yapacak kargo firmasının bulunduğunuz yerde şubesi olmadığı takdirde Ürün'ün bildireceğimiz yakın bir diğer şubesinden teslim alınması gerekmektedir.
- 3.11. Tüketici Sözleşme'yi onayladığında, sipariş verdiği Ürün(ler)'in bu sayfada belirtilen bedeli ve masrafları seçtiği ödeme yöntemi ile tarafından tahsil olunur.
- 3.12. Ürün Nitelikleri
Ürün Kodu Adı Miktarı Fiyatı Toplam
- Kargo fiyatınız:
- Teslimat Bilgileri
- Adı,Soyadı / Ünvanı:
- Adres:
- 3.13. Fatura Bilgileri
- Adı/Soyadı/Ünvanı:
- Fatura Adresi:
- (**) Fatura, sipariş teslimatı sırasında teslimat adresine sipariş ile birlikte teslim edilecektir.
4. CAYMA HAKKI
Tüketici'nin Ürün'ü teslim almadan önce yahut teslim aldığı tarihten itibaren 14 (ondört) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin siparişten-Sözleşme'den cayma hakkı vardır.
Ancak kanunen belirli bazı mal/hizmetlere ilişkin sözleşmelerde, kullanılmamış/istifade edilmemiş olsalar dahi, kanunen cayma hakkı yoktur. Söz konusu mal ve hizmetleri aşağıda (*) görebilirsiniz.
Kanunen cayma hakkı olan hallerde, cayma süresi içinde mal, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullanılmadığı için meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan kanun gereği Tüketici sorumlu olup bu sebeple Ürün'e ilişkin cayma hakkını kaybedebileceği gibi, ihtiyari olarak kabul ettiğimiz takdirde Ürün bedelinden değişiklik / bozulma kadar indirim yapmak hakkımız vardır.
Cayma bildiriminin Satıcı’ya yöneltildiği tarihten itibaren ilgili Ürün'ün azami on (10) gün içerisinde geri gönderilmesi zorunludur; anlaşmalı kargo firmalarımızdan tarafımıza ücretsiz gönderilmesi mümkündür.
Cayma hususundaki açık bildirim yukarıdaki iletişim adreslerimize, mektup, elektronik posta, telefon gibi araçlar ile yapılabilir. Bu hakkın kullanılması halinde, anılan bildirimin yanı sıra Ürün'ün tarafımıza gönderildiğine ilişkin kargo teslim tutanağı örneği ile (vergi mevzuatı uyarınca) irsaliye/fatura aslının iadesi, , faturası kurumlar adına düzenlenen Ürün iadelerinde iade faturası kesilmesi, ayrıca iade edilecek Ürün'lerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak tarafımıza iletilmesi gerekmektedir.
(***) Alıcının tacir gerçek veya tüzel kişi olması ve/veya sözleşme konusu ürüne ait faturanın tacir alıcı adına kesilmesi durumunda, Alıcının tüketici hakları hariç olmak üzere, ürünü iade etmek istemesi halinde, ürünü, iade ederken düzenlenecek iade faturası ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir.
Kanunen cayma hakkı öngörülmemiş hallerde cayma hakkından faydalanılamayacağı gibi bu hakkın usulüne uygun veya zamanında kullanılmadığı durumlarda Tüketici cayma hakkını kaybeder.
Yukarıda belirtilen gereklerin Tüketici tarafından süresinde ve usulünce yerine getirilmesi kaydı ile, cayma bildiriminin Şirketimize ulaştığı tarihten itibaren 14 gün içinde, Ürün bedeli ve varsa Ürün'ün teslim masrafları, Ürün'ü satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde Tüketici'ye iade edilir. Ancak, cayma hakkının sipariş konusu ürünlerin tamamı için kullanıldığı haller ile bir kısmı için kullanıldığı durumlarda(Tüketicinin istifade ettiği) Şirketimiz ücretsiz kargo (teslim) kampanyası ve/veya indirim kampanyası (bedelsiz, diğer değişle hediye ürün alabilme de bu anlamdadır, 3 al 2 öde gibi) asgari tutarının altına düşülmesi halinde, ilgili kampanya kapsamında tahsil edilmemiş teslim-kargo bedeli ve indirim tutarının (keza bedelsiz ürünün bedelinin) tamamı Tüketiciye iade edilecek tutardan mahsup edilerek Tüketici’den alınır (Teslim-kargo ücreti tahsil edilmiş olunan hallerde bunun ücreti mahsup olunmamak sureti ile iade edilir); Tüketici'nin alışverişi neticesinde kazandığı bir (sanal/fiziki) hediye çeki vb. varsa tamamı iptal olunur, kullandığı (sanal/fiziki) hediye çeki vb. varsa bunun tutarının tamamı iade edilecek meblağdan mahsup edilerek geri alınır.
Bu hükümler, cayma hakkının kullanıldığı hallerin yanı sıra, ayıplı ürünler hariç ürün iadesinin söz konusu olduğu diğer tüm hallerde de aynen tatbik edilir. Şirketimizin, yine kanuna uygun cayma halleri ve diğer sipariş-Sözleşme iptallerinde Tüketici'den, tarafınca İNTERNET SİTELERİN'den kazanılmış ve/veya Ürün bedeli ödemesinde indirim vb. amaçla kullanılmış her türlü ödül puanı vb.nin parasal değerleri için (de) geçerli tahsil-mahsup hakları dahil akdi ve kanuni hak-yükümlülükleri ayrıca mevcut ve saklıdır.
(*) Kanunen cayma hakkı kullanılamayan mal ve hizmetler : a) Tüketici'nin özel istekleri veya onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallar (üzerinde değişiklik/ilaveler yapılarak kişiye/kişisel ihtiyaçlara özel hale getirilenler, Tüketici siparişine istinaden yurt içinden veya dışından ithal/temin edilen özel Ürünler dahil) b) kozmetik vb.leri ile çikolata vb. gıda maddeleri gibi çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek mallar c) yine kozmetik, mayo, iç giyim mamülleri vb. teslimden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış ve iadesi sağlık-hijyen açısından uygun olmayan mallar d) teslimden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallar e) ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış kitap, CD, DVD, ses ve görüntü kayıtları, yazılımlar vb. digital içerikli her türlü ürünler ile bilgisayar sarf malzemeleri; vi) elektronik ortamda anında ifa edilen tüm hizmetler ve tüketiciye anında teslim edilen her türlü gayri maddi mallar f) fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetler g) abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınlar h) belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki, eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesi hizmeti i) Tüketici onayı ile cayma hakkı süresi içinde ifasına başlanan hizmetler ve j) genel olarak ilgili mevzuat uyarınca mesafeli satış kapsamı dışında kabul edilen diğer mal-hizmetler ile Tüketici'nin ticari/mesleki amaçla satın alma yaptığı haller.
5. GENEL HÜKÜMLER
5.1. Mesafeli Satış Sözleşmesi’nden doğabilecek uyuşmazlıklarda, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nca yasa gereği her yıl belirlenen-ilan edilen parasal sınırlar dâhilinde İl ve İlçe Tüketici Hakem Heyetleri, bu sınırları aşan durumlarda Tüketici Mahkemeleri görevli-yetkilidir. Tüketici, bu çerçevede, kendisinin veya dilerse Satıcı'nın yerleşim yerindeki (ikametgahındaki) Hakem Heyetleri ve Tüketici Mahkemeleri'ne başvurabilir.
İşbu bilgiler, ticari amaçlarla verilmektedir. İNTERNET SİTELERİN'de işlem güvenliği, bilgilerin korunması, gizliliği, işlenmesi-kullanımı ve ticari elektronik iletişimler ile ilgili hususlarda Şirketimiz ve Tüketici için geçerli cari kurallar-şartlar aşağıda bilginize sunulmuştur. Tüketici dilediği her zaman bu konularda belirtilen iletişim araçları ile Şirketimize ulaşarak danışabilir.
5.2. Şirketimiz İstanbul Ticaret Odası üyesidir, İstanbul Ticaret Odası’nın meslek ile ilgili davranış kurallarını edinebileceğiniz elektronik iletişim bilgileri de şöyledir: (Telefon: 444 0 486, www.ito.org.tr).
5.3. Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik uyarınca Tüketici, işbu belgede yer alan bilgileri edinerek işbu belgeyi onaylamadıkça Mesafeli Satış Sözleşmesi akdedilemez. İşbu Ön Bilgilendirme Formu, ……………….. tarihinde Satıcı tarafından düzenlenmiş ve Tüketici’nin onayına sunulmuştur. Yukarıda-aşağıda yer alan bilgilendirmeler ile Sözleşme'yi İNTERNET SİTELERİN'de onaylayarak kabulünüzden sonra tüm bunları sipariş teyidiniz ile birlikte yukarıda bilgileri yer alan ürün bedelini ödeme yükümlülüğü altına girdiğinizi kabul etmiş sayılırsınız. Iş bu madde ile öngörülen hususları, belirttiğiniz e-posta (mail) adresinize göndereceğimizden cihazına kaydedip saklayarak her zaman erişebileceğiniz gibi, ilgili yasalar çerçevesinde ve azami 10 (on) yıl süre ile Şirketimiz nezdindeki sistemlerde muhafaza edileceklerdir.
Satıcı olarak Tüketici müşterilerimizin haklı talep-şikayetleri ile her türlü başvurularını karşılamaktan memnuniyet duyarız. Bu doğrultuda işbu metinde yer alan iletişim bilgilerinden şirketimize ulaşabilirsiniz.